نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2420
-
الف
+

بازارهای چین و امریکا به دنبال فلم خوب ایرانی هستند

ناشران بین المللی فلم اعتقاد دارند بستر بازارهای جهانی برای نمایش فلم های ایرانی مهیا می باشد.

اومش جوشی یکی از خریداران فلم و مهمان خارجی حاضر در سی و هفتمین جشنواره جهانی فلم فجر خواهان ارتباط متقابل سینمای ایران و جهان شد.

به گزارش آی فیلم2، اومش جوشی صاحب امتیاز کمپنی ماونتین ریور فلمز که از خریداران فلم و مهمان خارجی حاضر در سی و هفتمین جشنواره جهانی فلم فجر است، اظهار داشت: این جشنواره ، رویداد خوبی است گرچه برای افرادی همچون من، تماشا و یا نمایش فلم چندان جذاب نیست بلکه بیشتر برای ملاقات افراد به چنین رویدادی می آیم و علاقمندم که محتوای بین المللی به ایران بیاورم و محتوای ایرانی را برای توزیع بین المللی با خود ببرم.

وی در مورد فعالیت شرکتش گفت: گستره فعالیت شرکت دوازده ساله ما، جنوب شرقی آسیا، چین، شبه جزیره هند، خاورمیانه و منطقه آفریقا است. ما بطور مداوم برای مشتریانمان فعالیت می کنیم و سعی می کنیم که کارشان را توسعه دهیم و بهینه سازی کنیم و اگر داستان های جدیدی برایشان فراهم شد، با امکاناتی که داریم در تولید به آنها کمک می کنیم.

وی افزود: ارتباط با افراد، گپ و گفت با آن ها، فهمیدن اینکه در کجا چه مشکلی وجود دارد و اینکه ما چگونه می توانیم این چالش ها را برطرف کنیم و مسیری را بین دنیا و ایران و بالعکس برقرار کنیم، هدف اصلی من از حضور در این جشنواره است.

جوشی تاکید کرد: به خوبی می دانم که مشکلاتی وجود دارد اما معتقدم که محتوا می تواند به هر کشوری و در هر مسیری منتقل شود.

این ناشر بین المللی محصولات فرهنگی ، در مورد محتوای فلم های ایرانی گفت: برخی از محتوای فلم ها بسیار خوب هستند، من تعداد زیادی از ناشران و شرکت های تولید کننده را در روزهای گذشته دیده ام و دقایقی را هم برای تماشای فلم سپری کرده ام و احساسم این است که همیشه آثار خوبی در سینمای ایران تولید می شود، در بیشتر مواقع آثار هنرمندان ایرانی در جمع برترین های بسیاری از جشنواره های مطرح دنیا، قرار دارد.

او افزود: بنابراین به طور قطع پتانسیل خوبی در سینمای ایران وجود دارد که با توسعه تکنولوژی فلمسازان به طور مداوم از روش های نوینی بهره می برند و داستان های جذابی را روایت می کنند و افرادی همچون ما هم می توانند به آنها کمک کنند تا آثارشان را در عرصه بین المللی عرضه کنند.

اومش جوشی در پاسخ به اینکه به نظر شما کدام کشورها مشتریان بهتری برای آثار ایرانی هستند، گفت: امریکا یکی از اهداف خوب است چرا که تعداد زیادی از ایرانیان در آنجا حضور دارند و من فکر می کنم که درهای بازار امریکا در حال گشایش به روی فلم های خوب ایرانی است، چرا که آن ها به دنبال محصولات خوب سینمایی هستند.

وی افزود: در عین حال بازار چین هم به روی آثار ایرانی باز شده است، چرا که من بازخوردهای خوبی از آنها در این زمینه گرفته ام.

وی ادامه داد: در برخی موارد گاردهایی وجود دارد اما آنها به عناوین و داستان های خوب و جذاب خانوادگی خوش آمد، می گویند. من همین الان با یک ناشر معتبر در تماس بودم که تا متوجه شد من در جشنواره فجر حضور دارم، از من خواستند که تعدادی از فلم های خوب ایرانی را برای ارائه به بازارهای اسپانیا و ایتالیا، به آنها معرفی کنم، که این خبر خیلی خوبی است.

ف ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر